Markkinointitoimisto Tovari ostaa porilaisen Snuupin – tekoälyosaaminen ja vahva asiakastyö yhdistyvät
Joensuulais-porilainen markkinointitoimisto Tovari Oy ostaa porilaisen markkinointitoimisto Snuup Oy:n liiketoiminnan. Kauppa astuu voimaan 1.12.2025. Kaupan myötä Tovarin vahva tekoälyosaaminen valjastetaan palvelemaan myös Snuupin asiakaskuntaa.
Kaupan myötä Snuupin liiketoiminta sulautuu osaksi Tovaria. Snuup on tunnettu pitkäjänteisestä kumppanuudestaan niin yksinyrittäjien kuin pörssiyhtiöidenkin kanssa. Yhtiön asiakkuuksiin ovat kuuluneet muun muassa Fenno Road ja Saarni Cloud.
Tovari on rakentanut mainetta markkinoinnin ja myynnin rajapinnassa toimivana toimistona, joka hyödyntää tekoälyä ja automaatiota poikkeuksellisen laajasti. Yhdistyminen on luonteva jatkumo strategiassa, jossa teknologinen etumatka yhdistetään vahvaan asiakasymmärrykseen.
Tovarin hallituksen puheenjohtaja Jussi Pirhonen näkee sulautumisessa selkeän arvopohjaisen ja strategisen yhteyden.
– Sekä Tovarin että Snuupin toiminnan ytimessä on aina ollut yksi ja sama perusperiaate: tavoitteena on synnyttää asiakkaalle mitattavaa myyntiä. Tämä yhteinen lähtökohta tekee kahden toimijan yhdistämisestä tehokasta ja luontevaa, Pirhonen linjaa.
Markkinointiala on elänyt viime vuodet murroksessa, mikä on näkynyt myös lukuisina konkursseina. Pirhosen mukaan nyt tehdyssä kaupassa ei kuitenkaan ole kyse kummankaan osapuolen ”ajolähdöstä”, vaan proaktiivisesta reagoinnista toimintaympäristön muutokseen.
– Ymmärrämme molemmin puolin, millaisia uhkia ja mahdollisuuksia markkina juuri nyt tarjoaa. Yhdistämällä Snuupin asiakaspalvelukulttuurin Tovarin teknologiseen syväosaamiseen luomme kokonaisuuden, joka pärjää kilpailussa.
Snuupin operatiivinen johtaja Tiina Salminen siirtyy kaupan myötä Tovarin palvelukseen projektipäälliköksi. Hän korostaa, että vaikka ovi vaihtuu, työn ydin säilyy ja vahvistuu.
– Minulla on ollut ilo ja kunnia vetää Snuupin toimintaa alusta saakka yhdessä yhtiökumppaneiden ja työntekijöiden kanssa. Vaikka juuri nyt muuttuu paljon, on kerrytetyllä kokemuksella ja ennen kaikkea luoduilla asiakassuhteilla eittämätön arvonsa, Salminen sanoo.

