OP Länsi-Suomen kasvokkainen asiakaspalvelu Ulvilassa päättyy syyskuussa – Ulvilan konttori yhdistyy Porin BEPOP:n konttoriin
OP Länsi-Suomi yhdistää Ulvilan konttorin BEPOP:n konttoriin 8. syyskuuta alkaen. Pankki kertoo, että muutos ei edellytä asiakkailta toimenpiteitä eikä aiheuta henkilövähennyksiä.
Yhdistymisen taustalla on asiakaskäyttäytymisen muutos: entistä harvemmat asiakkaat asioivat konttorissa.
– Ymmärrämme, että konttorin yhdistäminen ja kassapalveluiden supistaminen hankaloittaa niiden asiakkaidemme asiointia, jotka ovat perinteisesti tottuneet käymään konttorissa. Ulvilan konttori on tällä hetkellä avoinna yhden päivän viikossa ja pääosa Ulvilan asiakkaistamme käyttää neuvottelupalveluissa jo nyt BEPOP:n konttoria. Teemme työtä opastaaksemme asiakkaita löytämään sopivat ja helpot tavat pankkiasioidensa hoitamiseen myös jatkossa. Asiakkaat, joita muutos koskettaa, voivat myös soittaa suoraan ulvilalaisille avattuun palvelunumeroon, niin mietitään yhdessä sopiva ratkaisu, Kiuru kertoo.
Ulvilan konttorin yhdistäminen ei edellytä asiakkailta toimenpiteitä. Esimerkiksi tili- ja lainanumerot säilyvät ennallaan. Laskujen maksaminen hoituu jatkossakin helpoiten suoramaksuna, e-laskuna, OP-mobiilissa tai maksupalvelun kautta.
Kiuru toteaa, että OP Länsi-Suomi on kaikkiaan toiminut konttoriverkostonsa suhteen varsin maltillisesti verrattuna pankkikentän yleiseen kehitykseen.
– Meillä säilyy edelleen pankkitoimijoista laajin konttoriverkosto toimialueellamme, hän sanoo.