Puuvilla ylsi historiansa toiseksi parhaaseen tulokseen
Puuvillan kauppakeskus teki viime vuonna kymmenvuotisen historiansa toiseksi parhaan tuloksen niin kauppakeskuksen kokonaismyynnin kuin kävijämäärän suhteen. Vuonna 2024 kauppakeskuksen kokonaismyynti oli lähes 105 miljoonaa euroa ja kävijämäärä hieman yli 5,5 miljoonaa asiakasta.
– Emme aivan päässeet juhlavuoden tavoitteisiimme, mutta en voi sanoa olevani pettynyt, kauppakeskusjohtaja Tiina Justén summaa.
– Meillä oli kolmen peräkkäisen vuoden putki ennätystuloksessa. Viime vuosi oli kaupan alalla todella haastava. Tuotteiden ja palveluiden hinnat nousivat ja kuluttajilla on taloudellisesti tiukkaa. Joulukaupassa teimme kuitenkin kahden prosentin myynnin kasvun ja kaupallisesti parhaan joulukuun koskaan.
– Tuleva vuosi tulee olemaan varmasti haastava. Kuluttajien usko omaan talouteen ja arvonlisäveroprosentin noston näkyminen hinnoissa vaikuttaa ihan kaikkialla, Justén jatkaa.
Tänä keväänä Puuvillassa avaa brändimyymälän suomalainen desingmerkki Marimekko. Joulukuun alussa kotimainen hampurilaisketju Friends & Brgrs aukesi keskelle Puuvilla Areenaa. Molemmilla ketjuilla Puuvillan toimipiste on ensimmäinen Satakunnassa.
Kaupallisen kehittymisen lisäksi, Puuvilla tekee lujasti töitä ympäristövastuullisuuden eteen. Porin Puuvilla Oy teki jälleen mittavan energiainvestoinnin. Kauppakeskuksen sisäpihalle asennettiin tammikuussa energiavarasto. Se on jo toinen megawatin suuruinen akusto Porin Puuvilla Oy:n kiinteistöllä, jolla Puuvilla osallistuu Fingridin säätömarkkinaan. Sen tarkoituksena varmistaa sähkönjakelun kantaverkon toiminta.