Kultaisen Harmonikan voittaja konsertoi synnyinpaikkakunnallaan Satakunnassa
Harmonikkataiteilija Pilvi Huhta konsertoi synnyinpaikkakunnallaan Ahlaisten kirkossa lauantaina 27.6. kello 17. Huhta on Kultaisen Harmonikan voittaja 2019 ja opiskelee Taideyliopiston Sibelius-Akatemiassa klassista harmonikkaa. Huhta valmistuu ensi jouluna musiikinmaisteriksi.
Huhta kertoo, että konsertti on hänelle erityisen merkityksellinen, sillä Ahlaisilla on tärkeä paikka hänen sydämessään ja ympäri Satakuntaa asuu edelleen sukulaisia.
Konsertin ohjelmisto koostuu monipuolisesta ja tunteikkaista harmonikkakappaleista, joiden kautta yleisö pääsee kokemaan erilaisia tunnelmia herkistä ja rauhallisista hetkistä voimakkaisiin tunteisiin. Huhdalle musiikki on paljon enemmän kuin vain pelkkiä nuotteja paperilla.
– Minulle jokaisella kappaleella on oma tarinansa. Liittyi se sitten säveltäjään, kappaleen taustaan tai vaikka omiin tuntemuksiin kappaleesta. Erityisesti pidän siitä, että voin kertoa yleisölle myös teosten taustoista ja ajatuksista, jolloin ne avaavat musiikkia uudella tavalla ja tekevät konserttikokemuksesta läheisemmän, Huhta kertoo.
Huhta nauttii siitä, että saa tulkita musiikkia omalla tavallaan ja välittää sen herättämiä tunteita yleisölle. Samalla jokainen kuulija voi löytää teoksista omat merkityksensä ja tarinansa.
Synnyinpaikkakunnalla esiintyminen tekee konsertista erityisen. Huhta kokee, että on ilo saada jakaa tämä konsertti juuri Ahlaisissa ja hienon musiikin merkeissä.
Konsertti on toteutettu yhteistyössä Meri-Porin seurakunnan kanssa. Konserttiin on vapaa pääsy, ohjelman saa 10 eurolla.

