Hyvinvointialueiden aika alkaa: Palvelunumerosta neuvotaan, jos et tiedä, minne olisit yhteydessä
Hyvinvointialueen palvelunumero ja chat auttavat, jos et tiedä, mihin olisit yhteydessä.
Satakunnan hyvinvointialue avaa palvelunumeron maakunnan asukkaille. Palvelunumeroon voi soittaa, kun ei tiedä mihin olisi yhteydessä tilanteessa tai ongelmassa. Apua saa myös Neuvonta-chatin kautta hyvinvointialueen nettisivuilta.
Palvelunumerosta ei voi varata tai perua hoito- ja palveluaikoja hyvinvointialueen palveluihin. Terveyteen liittyvissä hätätilanteissa tulee ottaa yhteys hätänumeroon. Arkisin virka-aikaan kiireettömissä tapauksissa tulee ottaa yhteyttä omalle terveysasemalle tai päivystysapuun 116 117.
Asukas voi käyttää myös neuvonta-chat -palvelua, joka löytyy hyvinvointialueen verkkosivujen etusivulta maanantaina 2.1.2022 alkaen. Chat auttaa samoissa asioissa, kuin palvelunumero.
Hyvinvointialueen henkilöstöllekin on oma palvelunumeronsa
Lisäksi hyvinvointialueen henkilöstölle on perustettu oma palvelunumero, joka auttaa vuoden vaihteen siirtymiseen liittyvissä tilanteissa ja ongelmissa. Henkilöstön palvelunumero löytyy hyvinvointialueen nettisivuilta sekä intranet Satasesta.
Henkilöstön palvelunumero vastaa arkisin klo 8-20 ja viikonloppuisin klo 8-16.
Palvelunumero ja chat-palvelut ovat osa hyvinvointialueelle perustettua turvallisen siirtymän toimintaa. Hyvinvointialueelle on perustettu myös häiriötilanneryhmä, joka päivystää alkuvaiheessa päivittäin tiiviisti ja kokoaa tilannekuvan kahdesti päivässä. Esille tulevat asiat pyritään ratkaisemaan mahdollisimman ennakoivasti.
Asukkaille tarkoitettu palvelunumero: 0100 2244
Palvelunumero vastaa maanantaista 2.1.2022 alkaen, ja palvelee kaikkia satakunnassa asuvia arkisin klo 8.00 – 16.00 välillä.
Lisätietoa Hyvinvointialueuudistuksesta löydät täältä.