Sa­ta­kun­nan hy­vin­voin­ti­a­lue avaa pal­ve­lu­nu­me­ron maa­kun­nan asuk­kail­le. Pal­ve­lu­nu­me­roon voi soit­taa, kun ei tie­dä mi­hin oli­si yh­tey­des­sä ti­lan­tees­sa tai on­gel­mas­sa. Apua saa myös Neu­von­ta-cha­tin kaut­ta hy­vin­voin­ti­a­lu­een net­ti­si­vuil­ta.

Pal­ve­lu­nu­me­ros­ta ei voi va­ra­ta tai pe­rua hoi­to- ja pal­ve­lu­ai­ko­ja hy­vin­voin­ti­a­lu­een pal­ve­lui­hin. Ter­vey­teen liit­ty­vis­sä hä­tä­ti­lan­teis­sa tu­lee ot­taa yh­teys hä­tä­nu­me­roon. Ar­ki­sin vir­ka-ai­kaan kii­reet­tö­mis­sä ta­pauk­sis­sa tu­lee ot­taa yh­teyt­tä omal­le ter­vey­sa­se­mal­le tai päi­vys­ty­sa­puun 116 117.

Asu­kas voi käyt­tää myös neu­von­ta-chat -pal­ve­lua, joka löy­tyy hy­vin­voin­ti­a­lu­een verk­ko­si­vu­jen etu­si­vul­ta maa­nan­tai­na 2.1.2022 al­ka­en. Chat aut­taa sa­mois­sa asi­ois­sa, kuin pal­ve­lu­nu­me­ro.

Hy­vin­voin­ti­a­lu­een hen­ki­lös­töl­le­kin on oma pal­ve­lu­nu­me­ron­sa

Li­säk­si hy­vin­voin­ti­a­lu­een hen­ki­lös­töl­le on pe­rus­tet­tu oma pal­ve­lu­nu­me­ro, joka aut­taa vuo­den vaih­teen siir­ty­mi­seen liit­ty­vis­sä ti­lan­teis­sa ja on­gel­mis­sa. Hen­ki­lös­tön pal­ve­lu­nu­me­ro löy­tyy hy­vin­voin­ti­a­lu­een net­ti­si­vuil­ta sekä int­ra­net Sa­ta­ses­ta.

Hen­ki­lös­tön pal­ve­lu­nu­me­ro vas­taa ar­ki­sin klo 8-20 ja vii­kon­lop­pui­sin klo 8-16.

Pal­ve­lu­nu­me­ro ja chat-pal­ve­lut ovat osa hy­vin­voin­ti­a­lu­eel­le pe­rus­tet­tua tur­val­li­sen siir­ty­män toi­min­taa. Hy­vin­voin­ti­a­lu­eel­le on pe­rus­tet­tu myös häi­ri­ö­ti­lan­ne­ryh­mä, joka päi­vys­tää al­ku­vai­hees­sa päi­vit­täin tii­viis­ti ja ko­ko­aa ti­lan­ne­ku­van kah­des­ti päi­väs­sä. Esil­le tu­le­vat asi­at py­ri­tään rat­kai­se­maan mah­dol­li­sim­man en­na­koi­vas­ti.

Asuk­kail­le tar­koi­tet­tu pal­ve­lu­nu­me­ro: 0100 2244

Pal­ve­lu­nu­me­ro vas­taa maa­nan­tais­ta 2.1.2022 al­ka­en, ja pal­ve­lee kaik­kia sa­ta­kun­nas­sa asu­via ar­ki­sin klo 8.00 – 16.00 vä­lil­lä.

Li­sä­tie­toa Hy­vin­voin­ti­a­lu­euu­dis­tuk­ses­ta löy­dät tääl­tä.