Nordean pankkipalveluissa ongelmia, asiakkaiden tilit vaikuttivat kadonneen – häiriöiden määrä näyttää vähentyneen alkuyöstä kello kahden jälkeen
STT
Nordean pankkipalveluissa on esiintynyt ongelmia keskiviikon vastaisen yön aikana. Asiakkailta on vaikuttanut muun muassa kadonneen näkyvistä tilejä.
Verkkopalveluiden toimivuutta seuraavan Downdetector-palvelun mukaan ilmoituksia alkoi tulla alkuyöstä ennen puoli yhtä, ja raportteja on tullut yön aikana useita satoja. Kovin piikki näyttää osuneen yhden ja kahden välille. Kello kahden jälkeen raportteja on tullut huomattavasti aiempaa vähemmän.
Nordean asiakkaat ovat valittaneet palveluiden ongelmista myös sosiaalisessa mediassa, jossa on kerrottu muun muassa käyttötilejä kadonneen näkyvistä. Lisäksi osalla on esiintynyt ongelmia maksujen kanssa.
Osalle asiakkaista tilit ovat palanneet sittemmin näkyville, mutta viestipalvelu X:ään on tullut yksittäisiä päivityksiä vielä pahimman häiriöpiikin jälkeenkin.
Pankki ei ole toistaiseksi tiedottanut häiriöstä, eikä esimerkiksi sen syy ole tässä vaiheessa tiedossa.
Helsingin Sanomien mukaan Nordealla oli yhteysongelmia myös huhtikuussa, jolloin asiakkaat näkivät myös tilejä, joihin heillä ei enää ollut käyttöoikeutta. Tuolloin pankki kertoi lehden mukaan uudistavansa tilijärjestelmää.