Ässät julkaisi uudistuneen brändi-ilmeensä: Katso tästä, miltä näyttää seuralle räätälöity Pata Headline -fontti
Porin Ässät julkaisi uudistuneen brändi-ilmeensä. Osana uudistusta porilaisseuraa varten räätälöitiin oma Pataheadline-fontti.
Uuden ilmeen suunnittelusta vastannut graafinen suunnittelija Miika Kumpulainen kertoo:
– Kirjainmuotoilun roolia seuran identiteetissä ei voi korostaa liikaa. Urheilukategorian kirjainmuotoilu on usein ennalta-arvattavaa ja seurat muistuttavat toinen toistaan tällä osa-alueella. Halusimme erottua joukosta väkevällä ja omaleimaisella tavalla. Piirsimme seuralle uniikin oman fontin seuran ikonisen tunnuksen sekä muotoiluhistorian innoittamana.
Pata Headline -kirjaintyypin suunnitteluun osallistui myös kirjainmuotoilija Daniel Coull joka vastasi myös fontin teknisestä tuotannosta. Brändiuudistuksen sanoituspuolesta on vastannut copywriter Antti Tuominen.
Kuva: Porin Ässät
Ässien liiketoimintajohtaja Niklas Ikonen taustoittaa brändiuudistusta:
– Brändi on liiketoimintamme tärkeimpiä pääomia, mistä syystä haluamme kehittää sitä. Brändin pitää elää ajassa, ja nyt tehdyn työn tavoitteena oli päivittää brändi vastaamaan nykyajan vaatimuksia.
Kuva: Porin Ässät
Liigakausi käynnistyy Porin Ässien osalta keskiviikkona 13. syyskuuta kotiottelulla Ilvestä vastaan.