Porin Prismoissa asiakas voi kohta itse skannata ostoksensa samalla kun kiertää kaupassa
Kerää ja skannaa -palvelu tarkoittaa sitä, että asiakas voi itse skannata ostoksia sitä mukaan, kuin niitä hyllystä poimii.
S-ryhmä on ottanut käyttöön jo useissa myymälöissä palvelun, jossa asiakas voi kerätä ostoksensa suoraan ostoskasseihin ja skannata ne jo myymälää kiertäessä. Kassalla ostoksia ei tarvitse enää skannata erikseen. Kerää ja skannaa -palvelu tuodaan Porin Prismoihin viikolla 12.
Prisma Mikkolaan ja Prisma Länsi-Poriin sijoitetaan molempien sisäänkäyntien luokse käsiskannerit ja ohjeet palvelun käyttämiseen. Henkilökunta opastaa sekä palvelun käyttöönotossa, että käsiskannerin käytössä tarvittaessa.
Asiakas nappaa sisäänkäynniltä mukaansa käsiskannerin ja skannaa ostoksensa sitä mukaa kun kerää niitä ostoskassiin. Pikakassojen luota löytyy käsiskannerin palautuspiste. Palautuksen yhteydessä tulostetaan koontikuitti, joka maksetaan normaalisti kassalla. Kassalla siis skannataan sutjakkaasti vain yksi viivakoodi, vaikka ostoksia olisi kertynyt monta kassillista.
– Pilottimyymälöissä jopa 80 prosenttia Kerää ja skannaa -palvelua käyttäneistä toivoi palvelun jatkuvan omassa lähikaupassaan. Tämä kertoo kovasta tyytyväisyyden tasosta ja uskomme, että palvelu otetaan innolla vastaan myös täällä meillä Porin alueella, toteaa Prisma-johtaja Janne Nurmi.
Palvelun saa käyttöönsä, kun näyttää myymälän sisäänkäynnin luona olevan kalusteen lukijalle S-Etukorttia. Ensimmäisellä kerralla hyväksytään käyttöehdot, seuraavilla pelkkä S-Etukortin vilautus vapauttaa käsiskannerin. Palvelu on suunnattu S-ryhmän asiakasomistajille.